sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Rikkipoikki

Vajaa pari viikkoa sitten neuletapaamisessa valitin Ellielle kun mun 2,5 mm bambusukkapuikot oli vääntyneet. Olen ollut vähän pettynyt niihin, ne on kyllä mukavat käsissä ja kevyet, mutta kovin hentoiset ja helposti taipuvat. No, tänään sitten onnistuin katkaisemaan niistä yhden kokonaan ja yksi taipui sen verran, että murtui hiukan. 


Murtuneen vahvistin teipillä ja katkenneesta olen käyttänyt pidempää pätkää. Yritin kyllä teipata senkin, mutta ei oikein toiminut. Teipattukin tökkii, mutta toimii jotenkin. Ja tosiaan, katkaisin ne istumalla vahingossa kutimen päälle. Jep. Eli oma vika. Mutta metalliset olisi kyllä kestäneet painon. Jatkossa siis ostan ohuet puikot metallisina ja jos ostan joitan muita, niin ostan KnitPron sukkapuikkoja, joita mulle on suositeltu. Ja jatkossa myös katson mihin itseni asettelen. Puikkovarastoa tulee ehkä täydennettyä parin viikon päästä Tampereella messuilla, mutta täytyy jo huomenna suunnata kauppaan hakemaan uudet 2,5 mm puikot. Pakottava tarve jatkaa projektia ja saada se pian valmiiksi.


4 kommenttia:

  1. Auts! Tekevälle sattuu. Mä sain muuten ekan Knitpro puikon rikki neulomalla. Se oli kyllä pyöröpuikko ja se taisi olla valmiiksi vähän rikki, mutta ei nekään ole ikuisia näemmä.

    VastaaPoista
  2. Voi vitsi, mä oon katsonu kans noita bambupuikkoja mutta koska mulla on keskeneräisiä kutomisia joka paikka täynnä enkä ikinä kato mihin laskeudun, mulla kävis varmasti ihan välittömästi niin kuin sulla kävi nyt :)

    VastaaPoista
  3. Uudet metalliset puikot ei ole yhtä kivat kuin bambupuikot. Oot varmaan Niina käynyt Karnaluksissa? Mulle on suositeltu sitä, mutta viimeksi kun olin Tallinnassa en sinne ehtinyt.
    Ellie, mun pitää siellä messuilla sitten päättää millaiset 4,5 mm puikot ostan.. Ehkä sen paksuiset jo uskaltaisi ostaa bambuisena.. tai sitten KnitProt..

    VastaaPoista
  4. En oo käyny! Yritin kerran googlettaa hyvä paikallisia käsityökauppoja, mutten oikein löytänyt... Oon käyttäny paria suht huonoa lankakauppaa, mutta kiitos paljon vinkistä, täytyykin käydä tuolla!! :)

    VastaaPoista